Pagina's

vrijdag 7 december 2012

Pffff bergen motsneeuw

Belangrijk om te weten, ik hou van sneeuw. Echt! Om naar te kijken, in te wandelen, zelfs om ervoor te moeten aanschuiven. Dus vond ik het echt niet erg om vroeg op te moet staan, om met onze 21 maander en dochter naar school te wandelen. Want fietsen met onze bakfiets zag ik niet zitten.
Grote meneer maakte op.mijn aanwijzingen de slee, van onze buren, gereed voor onze durfal.

Deze nacht om 3u lag er nog geen mm sneeuw, tof zene, die weermannen hadden vele cm' beloofd. Om 7u uit bed, ja hoor 1cm, maar het zag er al vettig uit. Onze kinderen waren er klaar voor en na nog een dik uur sneeuwen zijn we vertrokken.

Mensenliefde was dat afzien. Allemaal vettige sneeuw op de grond. Een dikke cm. En dan nog niet overal. En op verschillende plaatsen waren er al mensen sneeuw aan het ruimen. Wat eigenlijk geen zin had, want het was vettig en warm genoeg om gewoon te verdwijnen. En trek maar eens een slee over de gewone grond .... Zwaar werk hoor.

Onze kinderen hebben ervan genoten, echt ... Maar volgende keer wil ik echte sneeuw ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten