Pagina's

vrijdag 28 november 2014

Gevloek en gezweet

De pyjama, gevraagd door een vriendin, heeft me ( bloed) zweet en tranen gekost.
Fout op fout op fout. En niet eens mijn fout. 

Het begon bij de maatkeuze, goed opgemeten. Maat gekozen, bleek dat het patroon niet in genummerde maten stond uitgetekend, maar in de lettermaten. Het werd een M, zonder daar echt van overtuigd te zijn.  Na de eerste pasbeurt bleek al dat het geheel aan elke kant 8 cm te groot was, ook aan de schouder.

Daarna stonden er minder patroondelen opgelijst, dan er afgebeeld stonden in het knipvoorbeeld. Het beleg bv, dat ontbrak. Knopenpad moest aangknipt, maar kon, achteraf ook apart .... Enfin... Het werd een pyjama zonder beleg, want dat kreeg ik er, zonder duidelijke info, niet ingezet. 

De 8 cm die teveel was knipte ik eruit .... Tenminste ik maakte het voor-en rugpand 5 cm kleiner, door het patroon 5 cm te verplaatsen. Het geheel uit elkaar halen was geen optie, er stond al te veel paspel in... 






Hopelijk heeft ze er de afgelopen nachten goed in geslapen ...



2 opmerkingen: